hästhelg

2012-01-23 @ 17:31:12

Jag och älskade Rebus på tävling för ett antal år sedan.


Hästhelgen kom och den var snabbt över. Nästan redan innan den hann att börja tror jag.

 

Hoppade Chippen för Malin i Lördags och det gick bra! Chippen hade dock inte hoppat på ett tag och haft lite vila så hon var riktigt på hugget och det brukar ju hon vara utan att hon har vilat så  ett tag trodde jag att det skulle bli svårt att sitta kvar. Men se någon avramling fick inte åskådarna njuta av. Vi hoppade gymnastik och två st lite längre serier. I dom ville hon gärna dra åt vänster och vill inte ställa igenom åt höger ordentligt så fokuserade mest på att få henne rak genom serierna. Damen är ju ett sto så efter serierna protesterades det lite. Men chippen är ju chippen så hon kommer undan med de mesta olydigheterna hos mig eftersom hon hoppar som en gud! Tänk om man vore miljonär.. Då skulle jag inte tvekat en sekund innan jag la vantarna på den hästen!

 

På söndagsförmiddagen skulle jag även rida på Linns Cupido så då tog jag min träningsverk och for upp till stallet. Han var stundtals riktigt mysig att rida (när han inte vrångade ihop sig då hehe) han påminner lite om Abbe faktiskt, lite samma beteende. Han har lite överskottsenergi just nu den där Cupido så han höll sig inte riktigt på backen hela tiden utan bockade och stegrade sig lite när jag red. Men satt kvar gjorde jag iaf även fast jag satt i dressyrsadel haha! Och det var roligt att sitta på honom så imorgon är det dags igen. Folk tycker ju säkert att jag är knäpp som frivilligt sätter mig på hästar som inte håller sig på backen men jag gillar ju det! Jag gillar utmaningar och fart och fläkt och en häst som gör allt man ber den om gör bara att jag blir uttråkad i längden. Så knäpp eller inte men kul har jag ;D

 

Nu ska jag fixa mig det sista innan jag far in till dfs en sväng!

Sarah

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0