Mysteriet med Gotlänningar

2012-02-07 @ 20:34:00

Ah det där med Gotland då. Liten intressant diskussion jag hade förut idag. Att på gotland är det ju blåsigt och då blir man ju blåst?!
Inte så svårt att förstå men en annan sak jag iaktagit är ju att man aldrig träffar på gotlänningar ngn stans?  Ah jo okej kanske på Gotland då men jag har aldrig varit där så det vet inte jag. Men man träffar aldrig på en enda gotlänning någon annan stans i världen. Och då måste det ju bara vara så att de inte vet hur man tar sig ifrån den där ön?! Och om dom mot förmodan lyckas att komma på detta så är det ingen som förstår vad dom säger i resten av världen så dom får snabbare än kvickt vända hemåt dit dom kom ifrån.
En sista sak är ju det där med Keeeejjjnoooo som di där gottisarna säger. Det här mina vänner är helt sjukt. Dom påstår det här:


Jag har då aldrig vart med om att man vinner ofta?! Och inte heller riktigt stort! Tror gottisarna på det här själva eller? Herregud säger jag bara. Dom kan inte ha det lätt på den där ön alltså..

Det roliga är också att jag googlade på smarta gottlänningar och första bilden som kom upp var havet och den andra bilden var den här:

Jag ger upp..
Men nu förstår ni kanske vad jag menar?! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0