Hatkärlek

2011-08-30 @ 19:19:12
Sitter i min säng och lyssnar på underbara Melissa Horn och funderar på både det enda och det andra. Min hjärna har gått på högvarv väldigt länge nu. Melissa är bra då, då när man har svar men inga frågor. Och nej jag skrev inte fel. För det är så det är. Idag har jag svaren men inga frågor... Svaren utan frågor är kärlek och hash
Hur kan det vara så orättvist? Hur kan något så litet och enkelt vara så farligt? Förstöra så ofantligt mycket. Och hur kan det vara så svårt att hjälpa? Jag vet precis hur tankarna hos dig går. Är jag en tankeläsare eller har jag bara varit med om för mycket?
Allt är så sorgligt så jag hade haft nog tårar till alla begravningar i varenda kyrka tror jag. Jag kan för mitt liv inte förstå hur det här kan vara rättvist? Rättvist för dig. Inte för mig utan jag är mer ledsen för dig. Om du bara visste hur många som bryr sig om dig och vill hjälpa dig! En av alla dom är jag.. Jag trodde att jag bara kunde känna empati för djur men jag hade fel. För det är jobbigt! Så jobbigt att känna den här sorgen för dig. Och bara för dig! Äckliga äckliga dumma knark! Ush där kom det med. Ordet som jag lärt mig att hata! Hade så lite vetskap om detta för 1 år sedan medan jag nu skulle kunna doktorera i ämnet. Kunde jag inte ha fått stannat vid att inte veta om detta hemska påfund?! Nog för att jag är nyfiken och vill veta allt jämt! Men hade det inte vart så mycket bättre för alla om livet hade sett annorlunda ut för dig och jag hade sluppit att få ta del av all denna information om det hemska dumma! Vill så gärna hjälpa för jag vet att det det kan bara bli bättre. Det finns hopp för alla. Alla kan få en andra chans.
Om jag hade befogenhet skulle jag elda upp alla droger i hela världen! Eller om alla bara kunde förstå hur mycket det förstör? Och dom som läser det här och säger att nej det förstör inget det är medicin bla bla bla.. BULLSHIT! En dag kommer ni också att inse det. Tyvärr för många kommer det då att vara för sent.

Jag vägrar inse att det är för sent. Det är för sent för mycket men inte för sent att få hjälp. För hjälp finns det!

Blir bara bladder inlägg just nu men jag måste skriva av mig min frustration ibland!
Ta hand om er och för guds skull bli aldrig beroende av knark! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0