Kluventjej_89

2011-08-26 @ 00:25:02
Beslutsångest eller vad ska man kalla det när ens hjärna säger två helt olika saker? Mitt gjöt kontor har aldrig jobbat såhär hårt som dom senaste dagarna tror jag. Undra om det är därifrån sömnproblemen kommer ifrån? Jag tror! Varför kan jag för en enda gångs skull bara inte tänka på mig själv? Varför måste jag alltid tänka på hur andra kommer att känna? Åh jag blir verkligen galen snart av mina tankar! Bra det vore om man bara kunde stänga av hjärnan ibland och bara låta slumpen bestämma! Men ärligt kan slumpen bestämma det här? Och isf hur? Jag vet ju egentligen vad det är jag vill. Men vill jag det för stunden eller föralltid? Och är det bra jo det är bra för mig men dåligt för andra. Ush! Jag hatar ju att bestämma saker! Men man måste ju någon gång bli vuxen och ta jobbiga beslut. Men varför hamnar jag i den här situationen? Okej dom som vet vad det handlar om tycker nog att valet är superenkelt. Men dom är inte jag och dom ser nog inte för och nackdelarna på samma sätt som jag. Hatar att såra andra människor och det är det som gör det här valet så svårt. Alternativ à är inte det jag vill välja men Det som jag skulle välja för att vara snäll. Det medför stora risker men ändå en viss säkerhet en kanske lite udda säkerhet för det kommer antagligen kommma många nya vägskäl i och med det valet. Och kanske också mkt dåliga saker. Men framförallt säkerhet och att jag känner att jag sårar minst människor. Medan alternativ b är nog det som jag vill välja. Men vill jag välja det för alltid eller bara nu? Och är det bara för att b är det alternativet som gör att det finns ett vägskäl som jag vill välja det? Det här alternativet är det minst säkra. Eller kanske det säkraste egentligen? Det är det som antagligen kommer göra mig mest gott men om jag väljer det så kanske allt går åt pipan ist? Men samtidigt kan allt bli så mkt bättre om jag väljer det. Gambler eller inre? Vet egentligen att jag är en gambler så då vet jag väl ännu en gång svaret på min fråga? Men som sagt det värsta jag vet är att såra andra och det känns som om jag gör det hur jag än gör. :( ska jag välja alternativ c och strunta i allt ist? :/ snälla hjälp mig! A? B? Eller C?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0