Kissing disease

2010-05-20 @ 15:11:09
Fasiken va dåliga ni va på o hålla tummarna alltså! :/
Efter lite skölj i örat så att jag hör något igen och lite blodprover i fingret, tacka gud för att det inte var armvecket så fick jag då den roligaste digagnosen av dom alla: KÖRTELFEBER! Och alla som någon gång haft det vet vad jag menar.
Den finns två roliga scenarion av denna sjukdom och den första är att man typ är dödsjuk i en vecka och har jätte hög feber och tror att man ska dö. Och det andra ännu roligare scenariot är att man har samma symptom som en förkylning fast det aldrig går över typ (jag har vart förkyld i 3 veckor nu) plus att när man äntligen är frisk så väntar oftast något år av sjuklig trötthet! I know! Så var det för mig förra gången jag hade det, i 9an. Och efteråt var jag hur trött som helst hur länge som helst. Och till råga på allt så får man inte rida eller spela fotboll! För då kan mjälten spricka! Eh jaha?! Okej fotbollen går ju att inte gå på men ridningen, i'm so sorry men min häst måste tas hand om. Så då får väl mjälten spricka då. Nej skämt o sido men ridning blir ändå!



Nej sarah se positivt på saken, du hör iaf vad folk säger till dig nu...

Nej nu går jag o gräver ner mig i min soffa en sväng innan jag ska upp o spräcka mjälten på hästen.


Kommentarer
Postat av: Patrik | Bloggliv.WS | Livet i Bloggform

Jag höll båda tummarna så det blev inga fingrar över till att skriva någon kommentar...



Forsätter väl att hålla då så du kan fortsätta rida.

2010-05-20 @ 15:36:32
URL: http://bloggliv.ws
Postat av: D A N I E L A ♥

- ja:)

2010-05-20 @ 19:17:12
URL: http://danielas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0