Stressi stressi

2010-04-08 @ 23:49:50

De flesta kommer tycka att jag är helt fel ute när jag nu skriver denna rad som jag kommer att skriva.
Helgerna är så stressiga!
De flesta ägnar vardagarna åt att stressa och helgerna åt att koppla av, men hos mig är det tvärtom. Beror det på att jag är sjukskriven? Ingen som vet.. Eller beror det på att jag får panik om jag vet att andra är ute och har kul och jag sitter hemma själv? Ingen som vet det heller antagligen.. Men det jag vet är att jag känner inte så när jag har pojkvän. Jag blir en helt annan person när jag har karl i mitt liv. En karl som är där och strukturerar upp mitt liv. Eller nu har jag helt plötsligt kommit in på ett ämne som jag inte ens hade tänkt att komma in på jue!

Ajja nu kan jag lika gärna fortsätta i dom banorna när jag väl har en fundilering kring detta.
Varför är det så att man blir en helt annan person när man blir kär?
Jag menar nu är jag ute och festar vid varje tillfälle och har så sjukt kul varje gång. Och jag verkligen älskar att ha egentid och kunna se på precis vad jag vill på tvn och kunna göra precis vad jag vill när jag vill.
Men den sekunden jag skaffar karl så vill jag umgås varenda liten sekund med den människan och jag vill absolut inte festa! Fast jag egentligen vet hur kul jag har när jag får snöra på mig klackarna och surpla i mig den där alltför goda alkoholhalltiga drycken. Vad är det som gör att man blir sån? Vad är det som gör att man väljer bort vännerna som man egentligen oftast har roligare med än när man sitter hemma med pojkvännen och häckar framför en film på lördagkvällen? Why? Eller är det bara mig det här drabbar? Jag tvivlar ju på det. Dock vet jag att det även finns många där ute som har lärt sig detta. Lärt sig att ha kvar vännerna och "sitt egna liv" Men hur har dom lärt sig det? Jag vill också lära mig! 
Framförallt så undrar jag varför det mest är killar som inte okej nu kan vi säga det  TOFFLAR? Varför är dte mest vi tjejjer? Och varför gör vi det? Är det för att killar oftast har bättre självförtroende än oss och att dom äslakr sig själva mer och kan umgås mer med sig själva än vad vi tjejjer kan? För dte kan ju absolut inte bero på att dom skulle på något sätt vara smartare än oss tjejjer och ha tänkt ett steg längre än vad näsan räcker. Det vägrar jag gå med på! För det är faktiskt så att det är vi tjejjer som tänker mer än killar.



Så mycket frågor och så lite svar..
Men en sak är säker och det är att jag INTE ska toffla röven av mig för någon kille igen som inte är värd det! Och en till sak som är ännu säkrare är att jag inte ska välja bort vännerna för pojkvännen som jag tyvär gjort lite tidigare. Förstår egentligen inte att så många av mina vänner finns kvar efter hur jag har behandlat dom.

BIG HJÄRTA till er!

Förövrigt har jag och Jojsielove en pakt nu ;D Ni får inte veta vad det handlar om än men den ni ser bada i Stadens fontän kl 12.00 en lördagdag. Den har förlorat :P

Vet inte vad jag ville få ut av detta inlägg men skriva av mig det fick jag och ni fick något att läsa. ;D

Enjoy!
Sarah


Kommentarer
Postat av: camilla

Neeej?:O va fan är det bara nudlar & bea-sås som gäller nu då?;)

2010-04-09 @ 13:24:15
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: camilla

haha ;P

2010-04-09 @ 14:02:50
URL: http://cammiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0