Malin Zetterblad

2009-06-01 @ 11:42:43

Nu kom jag på vad det var jag skulle skriva om häromdagen.


Förra sommaren, inte långt ifrån 1 år sedan så omkom en bekant til mig. En bästa vän till en vän till mig och en mycket omtyckt människa i en bilolycka för att det var en person som körde mot rött och kom mycket fortare än vad han borde. Hon omkom och 2 människor skadades. Han har alltså haft ihjäl en annan människas liv (även om det inte var med flit) han har även skadat 2 andra människor, kört mot rött och kört aldelles för fort. Han har gjort att så många människor fått lida och han har avslutat en 19 årig tjejs liv. Som precis tagit studenten.

Och okej han är själv bara 19 år och han gjorde det ju som sagt inte med flit och han har säkert (om han är normal)
världens sämsta samvete just nu och kommer säkert ha hela livet. Men ändå!?
 
Straffet han fick är 95 timmars samhällstjänst, vilkorlig dom och 400.000 ngt sånt i skadestånd.

Ärligt!

Världen är inte rättvis iaf!

Här kan ni gå in och läsa om Malin och om vad hennes nära och kära skriver om henne.


Vila i frid Malin.


Kommentarer
Postat av: Åsa

400.000 i skadestånd? är du säker? jag hörde 30.000...

2009-06-01 @ 14:16:32
Postat av: Anonym

Och du snackar om att han har gjort vissa saker, vad har du då inte gjort i en bil, med en bil.. Det snackas om dig med!

2009-06-02 @ 09:06:36
Postat av: sarah

sv åsa: Jaså nej jag hörde 440.000 sammanlagt men et ju inte säkert. MEn 30.000 om detär det är det ju ännu mer sjuk!

2009-06-02 @ 09:09:40
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/
Postat av: sarah

Sv anonym: Det jag gjorde är en skit i rymden mot va han har gjort.. Ingen hade ens tillstymmelse till att bli skadad. Men försvara gärna han gör gärna det. Det är säkert jätte populärt. Jag skulle aldrig vara så dum så jag gjorde ngt sånt.

2009-06-02 @ 09:12:15
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag tror att dom ansökte ju om en massa skadestånd, men att det bara beviljades 25000 till malins mamma och 5000 till malins pappa...helt sjukt ja!

2009-06-02 @ 11:24:47
URL: http://asabostrom.blogg.se/
Postat av: håååkan

men sarah, sänk farten när du själv kör iställe för att "hänga" ut andra ! de var en olycka med ett tragiskt slut !

2009-06-02 @ 12:37:09
Postat av: sarah

Ja för jag har ju antagligen hängt ut ngn! Haha har inte ens nämt ett enda namn... Har bara skrivit att straffet han fick var riktigt lågt.. Kom inte o säg att det som hände var okej! För det var det inte han får stå sitt kast det hade jag gjort!

2009-06-02 @ 14:20:17
URL: http://sarahhenrysson.blogg.se/
Postat av: lovisa

Det Sarah snackar om i första hand är ju skadeståndet Inte om hur fan han körde. Vad har då Sarahs körade med detta att göra? Självklart ska man inte kasta sten i glashus men hur Sarah kör är nog lite bättre än hur vissa andra kör idag som överlevde. Skrämmande!

2009-06-02 @ 16:31:19
URL: http://lovisap.blogg.se/
Postat av: niklas

Åsa.... tror och vet är 2 olika saker



Ta reda på fakta innen du säger nått ?



//pajkastning

2009-06-03 @ 00:06:39
Postat av: camilla

sarah du som jämt säger när du typ åker i 160 att det är bättre att åka fort och dö än att åka i 90 och bli förlamad;)

Så nu sänker vi farten allihop tycker jag :) haha

ha det så bra i magaluf nu :)

2009-06-03 @ 10:53:05
URL: http://cammiie.blogg.se/
Postat av: c

Du verkar inte veta så mycket sarah. så varför ens ta och skriva? det är inte konstigt att det går rykten hela tiden. Är man inte säker om ngt så lägger man sig inte i.



Som han håkan har skrivit, "det var en olycka med ett tragiskt slut", och det är så jävla sant.

Självklart ska man varken köra för rött eller för fort. Men det var som sagt en olycka, och det är ingenting du ska behöva lägga dig i. Han mår redan tillräckligt dåligt för det han gjort och det kommer han få leva med resten av livet. Låt dom som var med i olyckan sköta det där istället, du var inte ens med så du kan bara hålla tyst.

2009-06-03 @ 13:30:13
Postat av: Cissi

"Det jag gjorde är en skit i rymden mot va han har gjort.. Ingen hade ens tillstymmelse till att bli skadad",



Så du menar att köra full inte kan skada någon annan när du har en massa folk i bilen? Hur tänker du? Du säger emot dig själv.



Han som körde bilen mår nog redan tillräckligt dåligt, så ingen behöver egentligen skriva ett skit om olyckan nu, räcker med allt skit han har haft och har framför sig. och ta reda på fakta innan du skriver något. Inte konstigt att det kommer massa falska rykten!

2009-06-03 @ 19:32:44
Postat av: lagboken

Sarah

nej du ahr inte skrivit något namn, men 90% av folket här omkring degen/kga vet vem killen är...

sen att straffet e lågt, hur vet du de? de är överklagat och inte "fastställt"



Lovisa

Åk med sarah, så ska vi se ifall du står kvar vid att att hon kör bättre än "vissa" andra =)

2009-06-10 @ 00:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0