Riddagbok - Lördag + Tävling Mariestad

2009-08-03 @ 14:17:44
Och påtal om sjukan så kan jag ju skriva om tävlingen igår. Det började jätte bra och Åke kändes jätte fin på framhoppningen och hoppade mig nästan ur sadeln och 120 gick jätte bra. Hade snabb tid (det var en A:0 så grundomgången gick på tid) men tyvärr fick vi ett skit nedslag som lika gärna hade kunnat ligga kvar så det blev en 8:e plats med 6 placerade. Men jag var jätte nöjd med han i den klassen för han lyssnade precis på vad jag gjorde och vi låg rätt på varje hinder och hade ett jämt och bra tempo. Så jag såg riktigt fram emot sista klassen och han kändes även där riktigt fin på framhoppningen och inne på banan var han även där lika fin. Till sista hindret då matte gör värsta tabben och ska hoppa av aldelles förtidigt på ett räcke dör vi ligger lite långt ifrån. Så matte driver på och Åke tycker att han inte klarar hoppaet och vägrar och matte fortsätter över hindret böjer hela foten med tårna bakåt och blir liggandes på backen. kuuul! Så kommer dom fram o tjatar om huvudet för tydligen ahde jag slagoit i huvudet men det var inget som jag kände iaf för fasiken vad ont min fot gjorde! Och såkalrt så var det lilltån som gjorde ont. Haha jag tänkte fan dom kommer ju garva ihjäl sig åt mig om jag kommer in med en bruten lilltå IGEN! Men nu är dte konstaterat att det nog är en spricka i foten så nu hoppar jag på kryckor och kommer nog att så göra i 2 veckor till. Fasiken vad kul jag ska ha det! Så ingen ridning säkert på 2 veckor heller :( Men hoppas det blir bra fortare så jag kan tävla snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0