Riddagbok 090826

2009-08-26 @ 22:38:09

Jag vet att ni är imponerade av mina Paint skills ;D
Men för att slippa förklara hoppövningen så gjorde jag så.
Började med att rida fram lite grann men eftersom att Åke är så stark jämt så orkar jag inte rida fram så länge för då orkar inte mina armar med att hoppa sedan.
Så efter framridningen där han kändes lite stel i höger så började vi hoppa serien åt båda hållen. Han var även där riktigt stel i höger så fick rida igenom där ordetnligt och lite hopp och studs blev det ju som försvar från hans sida såklart och lite race genom serien med. Men sånt får man ta. Sen höjde vi även upp lite ocgh först då började Åke tänka till lita och då var han faktiskt riktigt duktig och vid det här laget var han också rätt så genom i höger sidan.
Så sen gick vi över och hoppade en liten bana på först räcket ute i vänstra kanten till oxern och sedan runt banken (fyrkanten i mitten) och på det sista räcket. Första gången var det lite lägre och det gick superfint men kände att han var lite seg i benen efter serien så vi höjde ganska snabbt upp till ca 125. Men då tyckte åke att det var ritkigt jobbigt? att fatta höger galopp så han ställde sig rakt upp på bakbenen och då menar jag verkligen rakt upp så det kändes som att slutet var nära där en sekund men vi kom tillslut ner på backen med alla inälvor i behåll. Sen gick ju hindrena superbra och han var superduktig, det var jag som backade lite första rundan antagligen för att jag var osäker sen avramlingen sist men jag var duktig ändå tyckte jag som inte vände undan och sen den 2:a gången så red jag på framåt och allt känns super inför söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0