Slarverier! Arg!

2008-01-17 @ 21:14:36
Precis utkommen från en varm o härlig dusch. Behövdes efter en känslomässigt jobbig dag!
Den här dagen har fått mej att inse hur endel folk bara bryr sig om sitt eget hela tiden. Folk som man trodde var sina vänner gör fel med flit så att det riskerar att såra den andra personen riktigt mycket! Nu säger jag heller inte att jag är en felfri person. Utan långt ifrån men jag försöker iaf inte o göra fel med flit. Eller flit och flit men när jag vet att saker och ting ska skötas på ett annorlunda sätt än vad jag gör det... Och sen blir den personen i sin tur sur över att jag ifrågasätter varför personen i fråga gör fel "med flit" hmm vad är svårt att förstå ibland?

Dagen idag började iaf med aldelles för lite sömn eftersom att vi kom hem från Dfs vid 1 igår. Var en rätt trevlig kväll men bäst av allt var att jag fick träffa heden igen, det var längesen eller Sälen var ju sist vi träffades.
Gick upp vid halv 8 och fick skjuts av mamma till skolan där jag fick färdigt min argumentation till Filosofin som jag gärna vill kalla Psykologi eller fysik, vad är svårt med att säga Filosofi? haha. Den handlade iaf om att det ska vara 18 års gräns på systemet. Jag var duktig tycker jag! ;D Man ska berömma sig själv ibland. Man mår bättre då.. Sen fortsatte dagen i sin lugna mak med Affärsjuridik, Filosofi och Religion. Sen hem och det var då allt började. För jag såg fram emot någon timmes sovande och sedan upp till stallet och rida på Reban. Nej då blir man ju väckt precis när man har somnat av att mamma skriker att Rebus och Mattis är lösa i stallet. Yeees tänkte jag en påkörd häst! Dock var fallet lite lyckligare än så men Rebus varoch är fortfarande varm i 3 ben (inte alls bra) och stel i bakbenen (absolut inte bra!) Tack vare en annan människas slarv och ouppmärksamhet.
Orsaken till att Rebus och Mattis var lösa är följande: Rebus måste bli intagen från hagen bland dom första annars blir han galen och stegrar sig osv. Och det är ju både för hans och alla andras säkerhet för vem vill ha en skadad häst eller en skadad människa? Båda två ärju väääldigt onödigt tycker ju jag.. Men nu var det så att Rebus var kvar till 3:e sist och stegrade då såklart sig över staketet och hade ner det så att han och den andra hästen i hagen kunde springa ut. Yeees! Tack folk för att ni lyssnar så bra! För vi har ju sagt det här fler än en gång kan jag också tillägga! Och tillråga på allt så när jag pratar med en annan i stallet så får jag reda på att även dom tar in rebus bland dom sista! Hallå vad förstår inte folk? (därav texten där uppe)
Så allt detta slarv och att vissa bryr sig mer om sina hästar att dom ska slippa stå ute och vänta (utan och bli hysteriska) än sin och andra hästars säkerhet har nu resulterat i att Rebus är oren och varm i sina ben och att det är "kaos" i stallet.
Keep up the good work!

Och inte nog med det så hade jag och Magnus en diskussion igår så vi blev lite smått osams sådär. Eller jag blev väl ledsen och han irriterad bara.. Så jag sitter ju o vntar på att min otroligt nya mobil ska ringa med!

Vart fan tog mitt Top Notch liv  vägen?!

Sarah

Kommentarer
Postat av: Lexie

"varför jogga när man kan grogga" Ägande citat :D

2008-01-17 @ 21:17:11
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: mingla

Vet du hur man gör profilbilden större? Hade behövt lite hjälp med det liksom :). bra blogg du har förresten.

2008-01-17 @ 21:22:44
URL: http://fuckmingla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0