Hypotyreos

2008-02-26 @ 17:38:28
Läste i expressen för någon vecka sedan om den här sjukdomen. Jag hade 13 av 22 symptom på den och även om det är väldigt diffusa symptom så tycker både jag och min familj att det är värt att undersökas. Ja menar tänk vad bar om jag kunde få en förklaring p åvarför jag är så trött jämt? Skönt isf! Så imorgon bitti ska jag ringa till vårdcentralen och beställa tid för provtagning. Dock tar man det i armvecket och ni som känner mig vet vilken otrolig fobi jag har för juast armveck! Inte för stick eller sprutor eller något utan för just armveck. Så vi får väll se hur det går...

Symptom för Hypotyreos:
Trött
Deprimerad
Allmän känsla av att något är fel
Uttalad trötthet
Frusenhet vid varmt väder
Torr hud
Heshet
Karpaltunnel syndrom
Koncentrationssvårigheter
Låg motivation
Långsam tankeverksamhet, tappar ofta orden/tråden
Lättretlighet
Minskad aptit
Nervositet
Ont i nacken
Panikångest
Smärtor allmänt i kroppen, ev. vandrande
Svullnader, främst i ansiktet, runt ögonen
Sömnbehovet ökar överdrivet mycket, alternativt sömnsvårigheter
Tinnitus
Tryck över halsen, svårt att svälja
Tvångsföreställningar/besatthet
Yrsel
Depressioner/känslomässig instabilitet
Ingen ork, lust

Nu när jag sökte lite på internet hittade jag många mer symptom som verkligen stämmer in. Många utyav dom här symptomen har jag upplevt nu på senare tid. Visst jag kanske är paranoid men bättre att kolla en extra gång.

Kommentarer
Postat av: Emma

vad är själva sjukdomen förnågot då? stämde in rätt många på mig också

2008-02-26 @ 19:09:17
URL: http://emmariah.blogg.se
Postat av: emilia

oj, alla stämde in på mig förutom en :|

2008-02-26 @ 22:44:48
URL: http://fjortisfuck.blogg.se
Postat av: emilia

svar; aa det är nog bäst att kolla upp ;o men vad innebär det? eller hur man nu säger :)

2008-02-26 @ 23:26:51
URL: http://fjortisfuck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0