Avundsjuk jag är så avundsjuk!

2007-09-17 @ 19:29:48
Nej men det ska vara svatsjuk jag är så svartsjuk :/
Och jag vet så väl varför! Tänker inte nämna några namn men det är för att jag inte kunde lita på dej! Eller jag kunde det men jag trodde att jag inte kunde det! Innan jag träffade dig så var jag aldrig svvartsjuk inte det minsta lilla! Nu är jag verkligen sjukligt svartsjuk med :S Och det är så jobbigt för svartsjuka förstör verkligen allting! Fnns det något bot mot svartsjuka? Och varför blir man svartsjuk? Jag blir verkligen svartsjuk på sånt som verkligen är så fel att bli svartsjuk på :/ Och man kan inte ens säga att grunden till svartsjuka är att förlora den man älskar för jag blir tom svartsjuk på killar som jag bara träffat några gånger :/ som knappt ens betyder något. Och även om dom inte har gjort något för att jag ska bli svartsjuk så blir jag det ändå. Det kan tom räcka med ett sms från eller till en tjejkompis :/ Det är sjukligt! Det är verkligen hemskt! Jag försöker verkligeen att inte bry mej men det är så svårt. Det är nästan så att jag inte vill träffa någon och bry mej om någon bara för att det är så jobbigt att gå runt och vara orolig för vad han gör osv. DU gjorde verkligen så att jag inte kan lita på någon! Det känns verkligen som om det inte finns någon som skulle kunna vara trogen. Undrar om jag någon gång kommer kunna träffa någon som gör så att jag inte är svartsjuk och som jag känner att jag kan lita på till 100%, alltså det värsta är att jag säkert skulle kunna lita på många som jag inte gör det med men dom visar det inte och då har jag jätte svårt att tro på det. Tror att det är det som är grunden till min svartsjuka, just att det känns som om jag inte kan lita på personen i fråga. 
Men någon som har något bra tips på hur man botar svartsjuka så är dom mer än välkomna att dela med sig av dom. För jag orkar inte att min svartsjuka ska förstöra en sak till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

bästa sättet är att tänka på om det är värt att bli svartsjuk? fokusera på dig själv och ta reda på vad det är som gör dig så svartsjuk? kan du inte lita på folk? eller är det det att du tror de ska lämna dig? du får peppa upp dig själv! lycka till!

2007-09-18 @ 14:34:45
Postat av: Sarah

Anonym - Egentligen är det ju faktiskt aldrig värt att bli svartsjuk men det känns som om jag blir svartsjuk i onödan så ofta :/ Jag vet inte riktigt varför jag har blivit så svartsjuk. En stor del kan nog vara för att det känns som om någon kille aldrig skulle kunna var trogen :/ Vet inte ens varför jag tänker så? Ja jag försöker verkligen att inte vara så svartsjuk men det är verkligen så svårt! Tänka att om dom tycker om mig så skulle dom aldrig göra något. Men det är svårt! Men får väll fortsätta så gott jag kan. Tack så mycket för hjälpen!

2007-09-19 @ 12:22:24
Postat av: Anonym

Vissa killar kan göra så även om de bryr sig om dig. Killar vet bara inte om att de sårar dig. Sen är väldigt många killar som inte erkänner att de kan ha känslor för tjejer. Men du måste nog bättra på ditt självförtroende.. Det är vad jag tror och på så vis kommer du lära dig att inte bry dig allt för mycket om de sårar dig eller inte. Sen är det ju bara att prata med någon som kan peppa dig:) en nära vän? som kanske varit i samma situation eller bara en som vill lyssna? Det hjälper mer än du tror. Tappa aldrig förtroendet för dig själv, vi tjejer får stå ut med mycket (tro mig jag vet) MEN! du kommer bara bli starkare av det och förhoppningsvis lära dig av misstagen du gör, ingen är perfekt och alla råkar vi ut för saker som sårar oss och påverkar oss negativt. Försök då se det positiva i livet och sedan bättra på de positiva sakerna. Ett annat tips att försöka glömma är att lyssna på musik som är kopplat till ditt problem. Finns grymt bra musik därute för dig, som även kan fungera som terapi. Så fort du känner svartsjukan komma, tänk på en låt eller liknande. Eller så kan du ju lika gärna sätta på ipoden och rocka loss:) har läst din blogg ett tag nu och märker att du inte mår så bra och att din självkänsla inte är den bästa. Kom dock ihåg att det inte finns någon som du därute, ta till vara på dig och på livet som finns kvar och väntar på dig:)

2007-09-19 @ 16:15:40
Postat av: sarah

Jo men självförtroendet är så svårt att bygga upp! Jo för det känns som om jag int eorkar få känslor för någon längre för man blir bara ledsen i slutändan ändå :/ Det verkar som om du suttit i samma situation som jag? Eller är jag helt ute och ccyklar? Du skulle inte kunna säga vem du var och kanske adda msn eller något? har du något bra tips på en
bra låt som hör till det här?
Dina ord vmer verkligen!

2007-09-19 @ 17:45:43
Postat av: Anonym

Ja men såklart jag upplevt det, jag är väl mänsklig jag med:) Låttips... beror helt på vad du blivit sårad av och hur du känner för killen. Sen kanske du inte tycker om stilen av musik. Men det finns en låt som är väldigt fin, Lifehouse med Everything. Du kanske kan lyssna på vad han sjunger och fantisera om att det är du som sjunger, hoppas det hjälper!(det bästa med låten är när det gått 3min och 57 sek;)) Sarah, du vet att du inte är värd en kille som sårar dig. Det är verkligen ingen, oavsett personlighet. Det känns som om man nästan gör vad som helst för att smärtan ska gå bort.
Är du verkligen säker på att du vill veta vem jag är? Jag tror du kommer bli ganska förvånad plus att du inte kommer ta mina ord seriöst. Det här är en viktig grej plus att du behöver bättra på ditt självförtoende. Jag lovar att det går! Då behöver bara tro själv att du är speciell och att du vågar känna för något för någon igen. Men livet tar inte slut i Karlskoga och det vet du, hela världen väntar på dig därute! Jag är ledsen om jag dömer dig lite för hårt med att du kanske inte kommer ta mina ord seriöst. Men jag tror verkligen att du bryr dig om för mycket om vad de andra tycker om dig och vilka du umgås med (man undrar verkligen varför du inte pratar med dina vänner om detta). Folk dömer personer som de inte ens känner, och det tror jag att du kan göra om du får veta vem jag är. Så tror du inte att det är bäst att du inte vet vem det är? Beslutet är helt upp till dig.

2007-09-20 @ 19:10:33
Postat av: sarah

jag ska ladda hem låten och lyssna på en tack för tipset! :) Nej jag vet att ingen är värd astt bli sårad eller något men ska det inte finnas någon kille då som inte sårar en? Jag tror nog att du dömer mig lite för hårt faktiskt för eftersom du tror att jag int ekommer ta dina ord seriöst så tror jag int eatt du känner mig väl? Och jag är tacksam för vilken hjälp jag än får. Jag är riktigt tacksam över vad du har skrivit här och jag tänker på det hela tiden faktiskt. Och om du nu läst min blogg ett tag så kanske du märkt att jag är världens mest nyfiknaste människa så det är nästan så att du måste säga vem det är. Om du inte vill säga här så kan du ju adda mej på msn [email protected] Eller kanske du redan har mej där?

2007-09-20 @ 20:09:33
Postat av: Anonym

nyfiken och sprallig kan man väl säga;)Säker på att du inte kommer bli arg/besviken då? Tänk om det är några av dem personer du ogillar mest i denna stad? vad kul det skulle vara för mig då;) LADDA NER LÅTEN!:D klart det finns en kille där ute som inte sårar, men risken får man ju ta att man inte hittar den. Tjejer dras till skithögar och det vet både du och jag, varför vet jag inte. Det får du nog filosofera på, du som gillar att filosofera;)

2007-09-20 @ 20:39:35
Postat av: sarah

haha ahvisst ;) kanske jag kommer bli besviken? jag vet inte men int earg kan ju inte bli arg på någon som försöker hjälpa mig? och om jag redan hatar dig vad har både du och jag att förlora på att jag får veta vem du är :) Jo jag har verkligen börjat tvivla på om jag någonsin kommer hitta en kille som inte sårar :/
Haha jag bli rknäpp av att filosofera ;) men jag märker att läst mycket av min blogg ;) såååå säg nu vem är du innan
jag går under av nyfikenhet ?! :P

2007-09-20 @ 21:03:57
Postat av: Snigel Of Course

HÅLL I HATTEN FÖR GUDS SKULL !

2007-09-20 @ 23:01:33
Postat av: danny dayer

sarah gråter ut ;)
finns en pskyolog man kan vända sig till

2007-09-21 @ 13:11:04
Postat av: Anonym

Visst är det roligt att vara nyfiken;) jag hörde att du tror det är någon du verkligen hatar och det är det inte. Inte vad jag vet, jag har inte gjort något mot dig vad jag vet. Men psykologer kanske inte har upplevt samma sak, så man kanske inte kan jämföra så direkt. Men om jag vågar, addar jag dig på min msn. Men om du lovar att inte blir arg, är inte kul att se folk så upprörda av killar som inte har något bakom skallbenet;)

2007-09-21 @ 16:21:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0