Idol 30/11

2007-11-29 @ 21:48:14
Tyvärr så missar jag idol imorgon för att jag ska sitta på Brickan och äta god mat då. Men tänkte ju ladda ner det och kolla på det när jag kommer hem från sthlm så här är mina tankar om låtvalen som juryn för en gångs skull har gjort till idolerna.

Marie  

  1. "Maneater" - Nelly Furtado  (Den här låten har nog juryn valt som en låt med mer utmaning i. Känns inte som en rikttig "Marie låt" men om hon rockar och släpper lös som sist på rocktemat så kommer hon klara det. Tycker dock inte att hennes röst är den ultimata för den här låten. Det visar sig.)
  2. "I have nothing" - Whitney Houston   (Kommer passa Marie's utsökta röst perfekt! en liten tår kanske tom kommer leta sig fram hos mig och en viss Kishti)

  Andreas

  1. "Cryin'" - Aerosmith  (En riktigt bra låt som passar Andreas röst. I den här låten krävs det dock att han släpper loss lite mer! Kanske inte dansar men verkligen ger järnet! Kan faktiskt bli rätt bra om han vågar)
  2. "Conga" - Gloria Estefan  (Herre gud?! Nu har Juryn verkligen satt press på Andreas! Enligt mig kan det här bara sluta i kattastrof! Men all cred åt Andreas om han fixar det. SVäng om nu Andreas!)

  Amanda

  1. "Hallelujah" - Leonard Cohen  (Kan nog inte bli så mycket bättre! Amanda kommer göra den här extremt bra låten ännu bättre! Jag ser verkligen fram emot att få se Amanda framföra den här. Det kan inte bli annat än perfekt och jag kanske tom får en ny favorit som Runaway Train.)
  2. "No one" - Alicia Keys (Okej låten är inte den bästa och jag hade hoppats på en upptempo låt som andra låt men Amanda kommer verkligen inte ha några som helst svårigheter med den här låten. Den passar hennes röst perfekt och framträdande helt perfekt. Dock kommer hennes fösta låt vara så bra så det här framförandet kommer hamna lite i skuggan av det första. Men helt klart kommer Amanda stå som vinnare! Annars Svenska folket får ni skaffa hörapparater!


Det kommer bli ett hejdundrande program på Fredag! Och jag kommer missa det. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, Amanda kommer sopa mattan!

Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0