Idolfinal 2007

2007-12-06 @ 13:31:21

Eget låtval:
1. Marie Picasso
Låtval: All by myself/Celine Dion

Såklart att hon skulle välja en powerballad. Men jag är ju inte direkt den som klagar. Hon kommer återigen fixa det galant och jag och Kishti kommer sitta där med tårfyllda ögon och snyfta. Tack Marie :)

2. Amanda Jenssen
Låtval: Unchain my heart/Joe Cocker

Passar Amandas röst jätte bra eftersom att Joe Cocker också har en hes röst. Dock tycker jag inte att låter är jätte bra men eftersom det är amanda som ska göra den så kommer det nog inte bli annat än succe!

Tittarnas låtval:
1. Marie Picasso
Låt: I'll be there/the Jackson five

Första gången jag lyssnar på låten nu och tycker den faktiskt är riktigt bra och med Maries röst så kommer det nog bli riktigt bra. Dock hade jag hoppats på en upptempolåt så man får se hennes sida av det igen. Men ändå så tror jag att Marie kommer knäcka med den här låten! Hon kanske tom har en chans att ge Amanda en match med den här låten.

2. Amanda Jenssen
Låt: Suspicious minds/Elvis

Okej även den här låten tycker jag inte är världens bästa men än en gång kommer Amanda briljera, med tanke på att hennes första låt i Idol var Elvis med OH mama så är det helt solklart att hon ska sluta idolcirkeln med Elvis också, det var iaf därför jag röstade på att hon skulle sjunga den här låten. Tyvärr tror jag nog inte att Marie kommer ha en chans mot amanda även om marie egentligen är en bättre sångerska för att amanda kommer känna sig så hemma i den här låten så hon kommer äga totalt!

Vinnarlåten heter This moment, och sjungs av båda två

Jag längtar inge va ;)
Min röst kommer gå till amanda kan jag avslöja redan nu! Halleluhja gjorde mig kär!

Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0