Idol delfinal nummero sist!

2007-12-06 @ 13:09:34
Då har jag precis sett färdigt på idol finalen plus utrsötningsavsnittet. Frågan är om man kan fälla mer tårar? Helt sjukt när Kisti ställde sig upp på deras jury bord när det kom fram att det blev Marie och Amanda som gick vidare till Globen! Imorgon ska jag sitta bänkad! Ska inte missa det för allt i världen! Hoppas bara man får mys till sällskap och lite chippan o dippan också ;D

Sumering:

Marie  

  1.  "I have nothing" - Whitney Houston Ja som alla hörde som satt bänkade vid idol så passade låten helt fantastiskt och det var nog fler än jag som satt och fällde tåar där. Hade ju Kisti med mig iaf. Nej men Marie gjorde låten bättre än vad jag hade kunnat tro. 
  2. "Maneater" - Nelly Furtado   Hade rätt om att det inte var en riktig Marie låt men hon gjorde det roligt och bra. Sången var inte perfekt och inte heller dansen, tycker fortfarane hon rör sig konstigt och krampaktikt på scenen. Men showade det gjorde hon och jag är imponerad! Girl Power!

  Andreas

  1. "Cryin'" - Aerosmith  Låten är riktigt bra och Andreas gjorde det faktiskt riktigt bra också. Dock tyckte jag att det var lite tråkigt men sån är han och han gjorde det bästa utifrån sina kunskaper.
  2. "Conga" - Gloria Estefan  Ah det slutade som jag trodde, i kattastrof! Han sjöng inte ett ord i refrängen och han rörde sig knappt heller. Det enda man hörde var utsvävningarna i verserna o då lät det som om han böt låt från refrängen.

  Amanda

  1. "Hallelujah" - Leonard Cohen  Tur att inte jag att i juryn iaf! jag hade nog inte ens kunnat ställa mej upp och applodera! Jag stortjöt och var så glad och lycklig för att hon är så duktig så det var helt sjuk! Jag visste att det skulle bli helt perfekt men inte visste jag att det fanns något som var bättre än perfekt!? Det lyckades du Amanda visa mig! Nej jag är mållös, det enda jag kan säga är att jag har en ny favorit! Tack Amanda!
  2. "No one" - Alicia Keys Jag hade knappt hämtat mig från Halleluhja innan hon började på den här. Och kan man säga annat än att amanda är ett musikaliskt geni i klass med Mozart och Bach? Även den här låten fixade hon galant! Tyckte även i den här låten att hon är bättre än orginalet!

Sammanfattning: Ah kvällen var ännu en gång en av dom bästa idol avsnitten. och även om alla var riktigt bra så överglänste Amanda alla! Amanda kommer gå långt och om hon inte inner idol så vet jag inte? Okej Marie är riktgt bra men hon har inte riktgt det hela paketet som Amanda har. Och Andreas är inte ens att tala om.. Skönt att han äntligen åkte ut! Han mätte sig inte alls med Marie och Amanda, elller ingen kan mäta sig med amanda men Marie är närmre än vad Andreas n¨gonsinn kommer attt bli. Idolfinalen imorgon kommer bli något utöver det vanliga!

Jag kommer sitta som klistrad!

Sarah


Kommentarer
Postat av: lovingnurse

vad äter du helst? kött eller fisk? :)

2007-12-06 @ 13:15:28
URL: http://lovingnurse.blogg.se
Postat av: lovingnurse

nej det är mest av nyfikenhet. det är kul att se vad folk svarar :D och det är kul att veta vad folk gillar mest ;)

2007-12-06 @ 13:28:08
URL: http://lovingnurse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0