Afrika

2007-02-21 @ 20:18:21
JAMBO!    ;D
Afrika Okej da var jag i Afrika da rattare sagt i Kenya i Nairobi och har tillbringat de forsta dagarna i en nationalpark som heter Masai Mara och dar har vi vart pa safari eller game drive som det sa klitchigt heter ;)
Dar sag vi sammanlagt 17 afrikanska djur forutom odlor och spindlar och sant. Vi har sett fyra av The big five, for er som inte vet sa ar The big five se fem djuren som man som masai ska ha dodat innan man blir en man och for er som inte vet sa art masaierna det inhemska folket i Masai Mara. Och for er som inte vet sa bestar The big five av Lejon, buffel, leopard, elefant och noshorning vi missade tyvarr noshorning men fick i gengald att ett livs levande lejon var 2 meter ifran oss och kryssade mellan bilarna! Sa haftigt! Och vi har sett krokodil, flodhast, giraffer, zebror, hyenor mfl som sagt 17 djur :D och om jag ska saga nagot som man maste gora innan man dor ar att aka pa safari i afrika! jag har aldrig vart med om naggot liknande! Och tro mej jag har vart med om haftiga saker!
Imorgon aker vi da vidare ut till Zanzibar som ar en paradis o med krit vita strander, och dar ska vi sola och bada och gotta oss ;D sedan nasta onsdag pa morgonen ar jag hemma i sverige igen med en upplevelse rikare.

Jag saknar dej! Du ar i mina tankar dygnet runt.
Saknar alla tjejerna med! Ni betyder allt for mej! Hemskt att  inte fa prata och traffa er pa sa lange!
Jamboooooo! ( Hej pa Kenyanska ) ;)

Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Jag är inte alls avundsjuk på dig!!!
Saknar Dig gums.

2007-02-21 @ 23:18:25
Postat av: Anonym

Sarah har mina syner om din resa gott hänt än då ?? hahah //Sandra

2007-02-25 @ 19:35:50
Postat av: Anonym

Sarah Blogga mera !!! /Sandra

2007-03-09 @ 21:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0